Skip to Main Content »

Fragtpris 39,- | Fri fragt over 1.000,-

Mere end 250 kvalitets- og specialoste leveret over hele Danmark

Salgs- og leveringsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Net-ost.dk drives af:
GRISOGKO ApS
CVR nr.: 30 71 34 00 
Niels Bohrs Vej 5 
6100 Haderslev

E-mail: info@net-ost.dk
Tlf.: 71 99 18 50
Etableringsår: 2007

Net-ost.dk tilbyder fordele i forhold til at købe ost og specialiteter i detailhandlen. Du slipper for at bruge tid, benzin-penge, parkeringsafgifter osv. og kan i ro og mag udvælge dig de varer, som du kan lide.

Allervigtigst: Du handler hos fagfolk og vi ved fra mange års erfaring, hvilke oste, der "holder" og vi tilstræber hele tiden at have et udvalg af ost, der er perfekt modnet i en uovertruffen kvalitet. Net-ost.dk tilbyder dig kon-kurrencedygtige priser, nem bestilling og enkel levering. Vi har et stort og varieret udbud af 1. klasses varer - og glæder os til at betjene dig.

Du modtager en kvittering for ordren på din skærm, som du kan printe ud eller gemme. Nemmere kan det ikke være.

2. Sådan handler du

For at foretage et indkøb på www.net-ost.dk skal du igennem følgende 5 trin:

  • Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  • Indtast dine personlige oplysninger.
  • Vælg forsendelse og betalingsmåde.
  • Godkend vores forretningsbetingelser.
  • Tjek alle oplysninger er korrekte og godkend købet.


3. Forsendelse, levering og fragtgebyr:

Vi sender varer til vores Netost kunder 3 gange ugentligt, tirsdag, onsdag og torsdag.
Alle kølevarer sendes i GRISOGKO flamingokasser med fryseelementer og sendes med Post Danmark, som via sit "fødevare-setup" er i stand till at levere inden 16.00 dagen efter afsendelse (vi indleverer varer kl. 18.00 aftenen i forvejen hvilket gør transporttiden kortest muligt!).

Leveringstider: Vi afsender løbende ordrer fra tirsdag til torsdag med levering til brofaste øer dagen efter af-sendelse, ellers tager det en dag ekstra. Leverance foregår med PostDanmark, hvorfor levering lørdag, søndag, mandag og tirsdag ikke er mulig. Bestilling til levering senest fredag, skal være os i hænde onsdag inden senest kl. 09.00. I hastetilfælde, venligst kontakt os direkte på 24 83 84 45 for at høre om muligheden for at opfylde dette.

Ønsker du din pakke sendt til et andet sted eller ønske om en bestemt leveringsdag, bedes du notere dette i bemærkningsfeltet, når du opretter din ordre.

Ordrer under kr. 1.000,00 opkræves kr. 39,00 i forsendelse og ekspeditionsgebyr. Ordrer over kr. 1.000,00 sendes fragtfrit. (Vi gør opmærksom på flamingokasse, køle-element, pakkemateriale indgår i dette beløb, dvs. at beløbet er alt inklusive).

Udenfor DK: Vi kan desværre ikke tilbyde forsendelse til adresser udenfor DK.

Afhentet : Afhentning ikke længere muligt.

4. Bestilling:

På net-ost.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du indgår aftaler med www.net-ost.dk sker det på følgende sprog: DANSK.
Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordre-bekræftelse, skal du sende en mail til info@net-ost.dk.

4.1 Produktinformation:

På Net-ost.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til net-ost.dk netost@ittp.dk Du er også velkommen til at kontakte os på 71 99 18 50 i butikkens åbningstid.

4.2 Priser:

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.
OBS! Minimumsordrebeløb er 300 DKK (excl. fragt)

4.3 Betaling:

På net-ost.dk kan der betales med:

Der er ingen gebyrer i forbindelse med kortbetaling på net-ost.dk.
Ved køb med betalings- og kreditkort trækkes beløbet først fra din konto når varen sendes fra net-ost.dk.

De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du mod-tager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken www.net-ost.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.net-ost.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

5. Reklamationsret:

Skulle der opstå uheld, skal du reklamere direkte til net-ost.dk på 71 99 18 50 (alternativt i hastetilfælde 24 83 84 45).

Hvis du modtager en ødelagt pakke, skal du, hvis det er muligt, straks ved udlevering gøre chaufføren/posten opmærksom på denne hændelse - og straks herefter kontakte Net-ost.dk, Niels Bohrs Vej 5,  6100 Haderslev .

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, eller sættes som flex-levering på købers ansvar, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber. I praksis er der nu meget sjældent sket det, at pakkerne er beskadiget.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på net-ost.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. OBS! For varer med begrænset holdbarhed (herunder fødevarer), er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedspe-riode, net-ost.dk har stillet dig i udsigt.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

5.1 Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden-for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

5.2 Vi refunderer rimelige fragtomkostninger:

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Net-ost.dk,
Ole Rømersvej 13
6100 Haderslev
Mærk pakken med ordrenummer

5.3 Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

5.4 Tab og forsinkelse:

Net-ost.dk er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes køber hand-ling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Net-ost.dk's kontrol, fx vejrlig umulige forhold, krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, her-under strejke og lockout, eller lignende medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

Net-ost.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producen-ten udsteder over for køber.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydel-se/reklamation.

6. Fortrydelsesret:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på net-ost.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via info@net-ost.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den fin-der du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument her på siden.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

6.1 Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ved returnering bedes du bruge Post Danmark - ikke alternative pakke distributører, da det hos Post Danmark er muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke.

6.2 Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Aftaler omfattet af § 7, stk. 2: - Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. 
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

6.3 Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

6.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforrin-gelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkost-ninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Netost.dk,Niels Bohrs Vej 5, 6100 Haderslev.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Ved fortrydelse af køb, skal køber afholde alle forsendelsesomkostninger.
Ved returnering bedes du bruge Postdanmark - ikke alternative pakke distributører, da det hos Postdanmark er muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse.

Varen sendes forsvarligt emballeret - til Net-ost.dk, Niels Bohrs Vej 5, 6100 Haderslev - og i væsentligt samme stand og mængde, sammen med en kopi af fakturaen/følgeseddel og skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt hele købesummen.

Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

7. Forbehold for ændringer:

Net-ost.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de priser, regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

8. Persondatapolitik:

For at du kan indgå aftale med os på net-ost.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos netost.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkeli-ge samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Net-ost.dk og Grisogko Aps har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på net-ost.dk er Johnny Hejsel.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til net-ost.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos netost.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til netost.dk via e-mail til info@net-ost.dk.

9. Klageadgang:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til net-ost.dk via e-mail info@net-ost.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til domstolen, (Link: http://www.domstol.dk/Pages/default.aspx), såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

  • Til Net-ost.dk
    Niels Bohrs Vej 5
    6100 Haderslev
    Tlf.: 71 99 18 50
    info@net-ost.dk

  • Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

  • Bestilt den /modtaget den
  • Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
  • Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
  • Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato